torstai 7. elokuuta 2014

Kaste 19.7.2014

Pieni ihana tyttäremme sai kasteessa nimekseen Vivea Katriina <3


Ei ihan se loistelian kuva minusta, mutta kuitenkin. Ja neitihän se on pääosissa. :)


Kuvassa vasemmalta lukien kummit J ja S, sitten pappi Kristiina Turkki sekä J ja minä. Ja tottakai päivänsankari Vivea sylikumminsa S:n sylissä. :) Tyttönen päätti nukahtaa jo ensimetreillä.


Vivea sai isomummoltansa (minun äitini äiti) vanhan kultaisen ristin. Tämän ristin oli ukkini ostanut mummolleni 17 vuotis lahjaksi, koska mummoni aiempi risti oli kadonnut, tippunut kai jonnekin. He olivat jo tuolloin kihloissa ja ukkini sanoi, että "saat tämän kultaisen ristin, kultaisissa vitjoissa, mutta minun mukana saat kaikkea muuta." Ukkini kuoli n. 10 vuotta sitten, mutta nyt sai minun tyttäreni lahjaksi häneltä ristin. Mummoni pyysi pappia siunaamaan ristin ja antamaan sen Vivealle. Minä sen sitten kaulaan kiinnitin. Aivan ihana lahja ja tunnearvoltaan korvaamaton.


Koko perhe koolla. Kuvassa vasemmalta J:n vanhemmat, J, J:n sylissä Vivea ja takana isäni (naama ei näy), minä, minun takana isäni isä, äitini, äidin äitini ja isän äitini. Neljä sukupolvea naisia kuvassa.

Minä, J, Vivea, kummi S ja hänen puolisonsa J.

J, Vivea, isäni, äitipuoleni E ja minä.

Isän äitini, äidin äitini, äitini ja Vivea.

Miisa-serkku suukottaa Viveaa.

Ja sitten päästään asiaan:
TARJOILUT!


Miellähän oli tarjolla ens alkuun porkkana-bataatti-sosekeittoa, yhdenmuikun kukkoja, karjalanpiirakoita ja munavoita. Oi että olikin hyvää. Iso kiiton E:lle niistä.
Sitten herkkuina kahvin kanssa meillä oli mansikka-omenakakkua, toinen oli gluteeniton, täytteet muuten samanlaiset. Kaksi voileipäkakkua, toinen oli kinkku-salamikakku ja toinen gluteeniton kreikkalainenkakku. Kakkupuolen olin siis minä järjestänyt. Pikkuleipiä oli jos jonkin moista, kiiton äitini. Hyviä olivat. Minä kuorrutin osan niistä Vivean nimikkokekseiksi ja osan tuteiksi, mutta niitä oli vielä muitakin laatuja. E oli tehnyt vielä kahta limepiirakkaa. Siinä sitä vasta syötävää olikin. :D Tosin itselle jäi suorastaan nälkä juhlien jälkeen, kun ei oikein ollut aikaa syödä. Pikkuisen maistelin jotain, mutta kunnolla söin vasta vieraiden kaikottua. :D

Mansikka-omenakakku

Kinkku-salamikakku

Gluteeniton Kreikkalainenkakku

Kahvipöytä
huomatkaa valkean kakun päällä oleva koriste. Pursotin kaksi "pitsitossua" pikeerimassasta ja niistä tuli ihanat! Olen itse niihin tosi tyytyväinen. :)

Ja pöytä toisesta päästä. :)

Tossut lähempää <3

Mutta tällaiset juhlat meillä oli. Kiitos niistä! Ja nyt on Viveallakin oikea näköisensä nimi. Vivea on toinen nimi mummoltani ja Katriina on muunnos Katrista, joista suvuissamme myös on.
Ihanat juhlat ja ihana tyttäreni. <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti